oceń Ocena:
***

|

|

rozmiar czcionki

2011-11-15

6 sposobów na poranne mdłości

Wstajesz rano i od razu biegiem do łazienki? To z pewnością nic przyjemnego, więc szukasz przepisu na pozbycie się tego nieprzyjemnego problemu. Oto 6 sprawdzonych sposobów na opanowanie sensacji żołądkowych i odzyskanie dobrego samopoczucia.

Galeria


1. Pij dużo wody
Najlepiej wybieraj niegazowaną niskomineralizowaną i niskosodową. Zaleca się, aby podczas ciąży wypijać nawet trzy litry (12 szklanek) dziennie. To z pewnością dużo, ale jeśli będziesz piła ją małymi łyczkami przez cały dzień, a 2-3 szklanki zastąpisz herbatką ziołową, na pewno się uda. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim woda wypłukuje wszystkie toksyny z organizmu. Dzięki temu Twój organizm nie musi już stosować bardziej radykalnych metod pozbywania się ich jakimi są wymioty. Z tego też powodu powinnaś odpuścić sobie napoje gazowane, słodzone oraz te zawierające konserwanty.


2. Zaczynaj dzień od ciepłego mleka lub banana
Poproś męża, aby z rano podał Ci do łóżka pół szklanki ciepłego mleka lub jeśli źle tolerujesz mleko ciepłej wody z cytryną. Możesz też zjeść połówkę banana, kromkę chrupkiego pieczywa albo suche płatki śniadaniowe. Dla wielu przyszłych mam już sama chęć niesienia pomocy i zrozumienie ze strony męża są wspaniałym lekarstwem. Troskliwa opieka sprawia, że zmniejsza się odczuwany stres, główny sprawca wszelkich dolegliwości.

 

3. Wypróbuj imbir
Doskonale rozgrzewa, a tego Ci teraz potrzeba. Wykorzystuj surowy korzeń imbiru, ponieważ sproszkowany traci swoje właściwości. Zeskrobane wiórki możesz dodawać do wody, którą pijesz, zup, sosów czy mięsa. Wodę z imbirem możesz dodatkowo dosłodzić miodem.


4. Jedz mało, ale często
Jedząc posiłki w postaci mniejszych porcji, ale za to częściej nie obciążasz swojego żołądka. Częste podjadanie reguluje też wytwarzanie soków trawiennych. Zaletami takiej formy posiłków są z jednej strony brak napadów głodu, a z drugiej nieprzeciążanie żołądka, który broni się przed tym wymiotami. Pamiętaj też, żeby w Twojej diecie nie zabrakło owoców i warzyw, ale tylko sezonowych. Lepiej odpuścić sobie cytrusy, które mogą jeszcze wzmocnić nudności. Kolację jedz około dwóch godzin przed snem, dzięki temu masz większą szansę obudzić się bez skurczów żołądka.


5. Dogadzaj sobie, jednak z umiarem
Zdarza się, że na poranne sensacje najlepiej działa zjedzenie czegoś ostrzejszego np. łyżeczki musztardy, kiszonego ogórka lub sok z cytryny. Musisz jednak pamiętać, że ostre potrawy mogą dodatkowo podrażniać śluzówkę układu trawiennego. Jeśli nie możesz się im oprzeć, to nie walcz ze sobą, poszukaj jednak jakiś zamienników. Możesz wypróbować chociażby wspomniany wcześniej imbir.

 

6. Miej pod ręką migdały
Gdy poczujesz zbliżający się atak nudności zjedz ich kilka. Migdały znakomicie zapobiegają temu nieprzyjemnemu uczuciu. Możesz je pogryzać również zapobiegawczo w ciągu dnia. Zaletą tej przekąski jest również to, że ostatnio stały się hitem diet odchudzających (określa się je mianem „pożeracza tłuszczu”), nie grozi więc nadmiernym tyciem.

 


 

Oceń artykuł:

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.


Poczytaj również

Zapraszamy do rejestracji w portalu.

Dzięki rejestracji:

Załóż konto

Posiadasz już konto? Zaloguj się!