oceń Ocena:
*****

|

|

rozmiar czcionki

2012-05-09

Ćwicz mięśnie Kegla!

Dlaczego? Przede wszystkim podtrzymują one organy płciowe ale mają też znaczący wpływ na doznania seksualne obydwu partnerów.

Galeria

Mięśnie i więzadła miednicy ulegają nadwyrężeniu w czasie ciąży i porodu. Wpływa na nie ciężar dziecka w czasie ciąży, a przy tym stają się bardziej miękkie i rozciągnięte pod wpływem działania hormonu – relaksyny. W przypadku, gdy są ona nadmiernie przemęczone i słabe mogą powodować bezwiedne oddawanie moczu podczas kaszlu, kichania, a nawet śmiechu i ćwiczeń.

Dlaczego należy je ćwiczyć?
Zwiotczenie i rozciągnięcie mięśni macicy może być powodem ich stałego uszkodzenia. Zwłaszcza kobiety nie powinny tego ignorować. W krytycznych przypadkach może dojść do wypadnięcia pochwy, odbytu, pęcherza moczowego lub macicy. Oznacza to, że mięśnie „nie mają siły” podtrzymywać organów, które opadają do pochwy. Brak kontroli nad mięśniami Kegla może też znacząco zmniejszyć jakość doznań seksualnych o obydwu partnerów.

Kiedy zacząć ćwiczyć?
Przede wszystkim kobiety w ciąży i okresie połogu powinny zadbać o swoje mięśnie Kegla, aby odzyskać ich prawidłowe napięcie. Jednak lepiej nie czekać na zajście w ciążę. Wszystkie kobiety, bez względu na wiek powinny je ćwiczyć, ponieważ dobry stan i napięcie tych mięśni może uchronić przed stresowym nietrzymaniem moczu.

Jak ćwiczyć?
Ćwiczyć można w każdej pozycji, w każdym momencie i nikt tego nie zauważy. Wyobraź sobie, że starasz się nie puścić wiatrów lub powstrzymujesz się od wypróżnienia. Gdy zaciskasz mięśnie otaczające kość ogonową, powinnaś poczuć, że się poruszają. Postaraj się nie unosić nóg i nie ruszać nogami. Wyobrażając sobie, że siedzisz na ubikacji i próbujesz oddać mocz. Ściśnij mocno te mięśnie, którymi starałabyś się powstrzymać strumień moczu. W każdej z tych sytuacji, zaraz po zaciśnięciu mięśni szybko je rozluźnij i powtórz ćwiczenie. Wyobraź sobie, że Twoje mięśnie są windą, która zatrzymuje się na każdym z trzech pięter, jeździ w górę i w dół. Takie ćwiczenia powtarzaj po 10 razy w pięciu seriach.

 

Agata Pawlicka
Opracowane na podstawie „Twoja ciąża, tydzień po tygodniu”
 

Oceń artykuł:

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.


Poczytaj również

Zapraszamy do rejestracji w portalu.

Dzięki rejestracji:

Załóż konto

Posiadasz już konto? Zaloguj się!