oceń Ocena:
*****

|

|

rozmiar czcionki

2012-03-26

Ćwiczenia w ciąży - część II

Chciałabyś dbać o swoje ciało i nie poddać się stereotypowi nadmiernego tycia w ciąży. Musisz jednak pamiętać, że w tym okresie Twoje dziecko odgrywa najważniejszą rolę. Ćwiczenia jakie wykonujesz nie mogą zagrażać jego zdrowiu. Poniżej znajdziesz informacje na temat ćwiczeń jakie możesz wykonywać w zależności od trymestru ciąży.

Galeria

Ćwiczenia nie powinny być zbyt intensywne, tętno 140 nie powinno być przekraczane. Zwróć uwagę na swój komfort – odpowiedni strój, a w szczególności stanik. Nie ćwicz gdy jest zbyt gorąco, systematycznie uzupełniaj płyny a przed ćwiczeniami koniecznie się rozgrzej. Podczas ciąży Twoje ciało się zmienia, a konkretnie - rośnie Ci brzuch. To właśnie o niego musisz zadbać najbardziej.

Pierwszy trymestr
W tym czasie powinnaś jedynie ograniczyć ćwiczenia niebezpieczne – takie jak skoki ze spadochronu czy nurkowanie. Brzuszek jeszcze nie będzie Ci tak przeszkadzał i ograniczał wykonywanie niektórych ćwiczeń. Jeśli podnosisz ciężary to dobrym rozwiązaniem będzie zmniejszenie ich wagi – po prostu nie powinnaś się przeciążać. Utrudnieniem przy wykonywaniu ćwiczeń mogą być nudności i złe samopoczucie, a to może spowodować spadek Twojej formy. Jeśli chodzi o ćwiczenia brzucha, to w pierwszym trymestrze możesz normalnie ćwiczyć – jednak pamiętaj żeby za bardzo się nie wysilać.

Drugi trymestr
W drugim trymestrze ciąży zaczniesz odczuwać dyskomfort w wykonywaniu ćwiczeń, choć Twój brzuch wcale nie będzie taki duży. Ćwiczenia jakie będziesz wykonywać powinny należeć do średnio-intensywnych, nie powinnaś często i nagle zmieniać kierunek ruchu, podskakiwać zbyt mocno i tracić poczucie równowagi. Spokojnie możesz ćwiczyć na bieżni, orbitkach, rowerku stacjonarnym – o ile nie będziesz odczuwała dyskomfortu. Na siłowni zrezygnuj z ćwiczeń, które wymagają zginania się w pasie, wyciągania tułowia i leżenia na plecach. Pamiętaj, że klasycznych brzuszków, brzuszków ze skrętem i skrętów tułowia nie powinnaś już robić. Dobrze by było gdybyś zasięgnęła rady trenera, z siłowni do której chodzisz. Na pewno pomoże ułożyć Ci odpowiedni plan ćwiczeń.

Trzeci trymestr
To najcięższy okres. Twoje zmęczenie będzie rosło, znów możesz odczuwać mdłości, pojawić się może zgaga. Nie rezygnuj jednak ze spacerów, codziennego rozciągania i ćwiczeń Kegla. W czasie ćwiczeń postaraj się nie leżeć długo na plecach, a jak będziesz wstawać to najpierw przewróć się na jeden bok.

 

Przeczytaj także:

Jak ćwiczyć w ciąży - część I

Oceń artykuł:

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.


Poczytaj również

Zapraszamy do rejestracji w portalu.

Dzięki rejestracji:

Załóż konto

Posiadasz już konto? Zaloguj się!