oceń Ocena:
*****

|

|

rozmiar czcionki

2010-07-09

Dieta dwu i pół rocznego dziecka

Kawałki mięsa, zdrowe warzywa i ziemniaki. Taki najpopularniejszy zestaw obiadowy możesz podawać dziecku. Pamiętaj żeby maluch jadł to co wy. Oczywiście jeśli to zdrowe. Nie zapominajcie też o owocach.

Galeria

Owoce są bardzo ważne w diecie dziecka w tym wieku. Należy pamiętać, że nie da się ich zastąpić ani warzywami, ani nabiałem ani nawet tabletkami witaminowymi bo sztuczne witaminy wchłaniają się o wiele gorzej. Pobudzają one apetyt, są bogatym źródłem błonnika. Naturalna zawartość bioflawonoidów w owocach chroni zawarte w nich witaminy przed utlenianiem. Zarówno witaminy jak i zawarte w owocach mikroelementy (selen, cynk) oraz substancje biologicznie czynne (beta-karoten, saponiny, siarczki) wzmacniają naturalną odporność organizmu. Błonnik przyspiesza wędrówkę pożywienia przez przewód pokarmowy chroniąc przed zaparciami i regulując przemianę materii. Tak więc owoce powinny znaleźć się na pewno codziennie w trzech posiłkach. Pamiętajmy jednak, że większość dojrzałych owoców dostarcza dość dużo kalorii. Trzeba to uwzględnić w diecie osób pijących dużo słodkich soków owocowych.

 

Tłuszcze w diecie dziecka
Chociaż w mediach mówi się dużo o nadużywaniu tłuszczu w diecie i o tym, że dorośli jedzą zbyt dużo tłustych potraw, powinniśmy pamiętać, że w diecie dziecka jest on niezbędny. W tym okresie życia połowa kalorii w diecie dziecka powinno pochodzić z tłuszczu. Do trzeciego roku życia dietetycy nie polecają podawania margaryny. Radzą korzystać wyłącznie z prawdziwego masła. Najlepiej jednak dodawać do potraw oleje roślinne w czystej postaci obok oliwy z oliwek. Oczywiście zrozumiałe jest, że kuchnia to nie laboratorium więc trudno codziennie obliczać procenty tłuszczu w produktach. Jak więc postępować by było dobrze i zdrowo? Przede wszystkim zaufajmy zdrowemu rozsądkowi i ograniczmy tzw. tłuszcz widoczny: kupujmy chude mięso, z drobiu usuwajmy skórkę. Unikajmy smażonych potraw, nie polewajmy sałatek nadmiernie olejem, nie smarujmy grubo chleba, a ciasta z kremem jedzmy tylko przy wielkich okazjach.

 

Białko
Dzieci potrzebują więcej białka w diecie niż dorośli. Powinny go dostawać codziennie ok. 2 g na każdy kilogram masy ciała. Białko można znaleźć w nabiale. Dobrym sposobem jest więc podawanie dwóch szklanek mleka każdego dnia. Warto pamiętać, że kwaśne mleko jest lżej strawne. Dobrze będzie też podać serek lub kaszkę. Reszty dostarczy stugramowy kawałek mięsa. Może to być także wędlina, ryba czy 2 jajka.
 

Oceń artykuł:

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.


Poczytaj również

Zapraszamy do rejestracji w portalu.

Dzięki rejestracji:

Załóż konto

Posiadasz już konto? Zaloguj się!