oceń Ocena:
*****

|

|

rozmiar czcionki

2012-07-04

Jak przygotować swoje ciało na lato - Porady Sexy Mamy!

Pamiętasz jeszcze, jak przed ciążą faceci oglądali się za tobą na ulicy? Krótka sukienka, obcisłe jeansy, podkreślone oko, rozwiany włos, … Dzisiaj też możesz przyciągnąć pełne podziwu spojrzenia. Kto powiedział, że jesteś skazana na komplementy w stylu: „Prawie nie widać, że rodziłaś”. Po raz kolejny okazało się, że można, i to wcale nie kosztem nadludzkich wysiłków, poradzić sobie z mankamentami urody, które zwykle są „w pakiecie” z ciążą. Tobie też się uda! Nawet jeśli jeszcze pracujesz nad utratą kilogramów, zacznij już teraz dbać o swoją cerę, włosy, biust, ciało.

Galeria

Wystarczy spojrzeć na twoją twarz i już wiadomo, w jakiej jesteś formie. Promienna cera to oznaka zdrowia, za szara i szorstka jest sygnałem, że warto przyjrzeć się swojej diecie i trybowi życia- mówi Kasia Cichopek w swoim najnowszym poradniku pt. „Sexy Mama”

 

Nawilżaj skórę od wewnątrz, pijąc około dwóch litrów wody dziennie. Stosuj krem, który nawilża i chroni skórę przed utratą wody. Unikaj klimatyzowanych pomieszczeń- ja na przykład staram się nie włączać klimatyzacji w samochodzie, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. Na biurku trzymam wodę termalną w sprayu i gdy zdarza mi się siedzieć długo przed komputerem, spryskuję nią twarz.

 

Ach ten biust!
Biust to nic innego jak tkanka tłuszczowa- jeśli chudniesz, twój organizm najpierw spala tłuszcz zgromadzony w piersiach, bo nie wie, że tobie bardziej zależy na biodrach. Wtedy nie tylko „tracisz” biust, ale możesz i nabawić się rozstępów. Ja mam na to sposób- specjalne ćwiczenia, które przygotowałam wspólnie z moim osobistym trenerem. Dodaj do tego odpowiednią pielęgnację- jej najważniejsza zasada brzmi ujędrniaj, ujędrniaj i jeszcze raz ujędrniaj.

 

Co szkodzi twoim piersiom
1.Gorąca kąpiel. Wylegiwanie się w zbyt ciepłej wodzie to sprawdzony sposób na obwisły i bezkształtny biust. O wiele lepszy jest chłodny prysznic, który masuje i ujędrnia piersi.
2.Opalanie. Pod wpływem promieni UV skóra staje się wiotka, a piersi tracą swoją jędrność.
3.Gwałtowne tycie. To nie tylko grozi pojawieniem się rozstępów, ale także utratą jędrności .
4. …I zbyt szybki spadek wagi. Jeśli chudniesz za szybko, twoje piersi mogą zmniejszyć się nawet o kilka rozmiarów.
5. Spanie na brzuchu. Nawet lekki ucisk powoduje, że piersi tracą sprężystość.
6. Nieodpowiedni biustonosz. Kiedy piersi są ściskane przez zbyt ciasny stanik, łatwo się deformują.

 

Rozstępy..
Nie miej poczucia winy- za ich powstanie odpowiadają w dużej mierze geny, a nie ewentualne błędy pielęgnacyjne w ciąży. Jeśli twoje rozstępy mają czerwony kolor, najpewniej powstały niedawno i masz jeszcze szansę łatwo się ich pozbyć. Nawet jeśli nie uda ci się ich całkiem zlikwidować (to jest możliwe raczej tylko przy pomocy kosmetyczki), możesz je spłycić i sprawić, że staną się mniej widoczne. Postaraj się też nie dopuścić do powstawania kolejnych rozstępów- wbrew pozorom nie tylko tycie jest ich przyczyną, ale też gwałtowny spadek wagi.

Jeśli planujesz zrzucić kilka kilogramów, rób to bardzo powoli, dzięki temu skóra będzie miała czas, aby dostosować się do twoich planów.

Systematycznie też ją nawilżaj: dwa razy dziennie wklepuj krem w najbardziej narażone na powstawanie rozstępów miejsca: biust, brzuch, pośladki i uda. Kiedy skóra jest mało elastyczna, łatwiej dochodzi do zerwania włókien kolagenowych i w efekcie do powstania rozstępów.

Nie zaniedbuj też codziennego masażu, najlepiej szczotką z naturalnego włosia. Możesz też stosować masaż strumieniem wody: na przemian puszczaj ciepły i zimny prysznic. To poprawi ukrwienie i elastyczność skóry.

 

Regularne ćwiczenia
„Żadna dieta nie zdziała tyle co regularne ćwiczenia. Kiedy się głodzisz owszem, chudniesz ale twoje ciało wcale nie wygląda lepiej. Zacznij się ruszać! Dzięki odpowiednim ćwiczeniom wymodelujesz piękną sylwetkę jedząc tyle ile potrzebujesz.”- mówi Kasia Cichopek

Ja nie katowałam się na siłowni- wystarczyły mi dwa, trzy treningi w tygodniu z moim trenerem i już w czwartym miesiącu po porodzie cała moja ciążowa nadwaga zniknęła.

Zanim zaczniesz ćwiczyć, dobrze się przygotuj. Zwiąż włosy, postaw nieopodal siebie butelkę z wodą, uchyl okno (to ważne!) i włącz rytmiczną muzykę. Wycisz telefon, aby cię nie rozpraszał, bo trening to czas tylko dla ciebie.

Podczas wykonywania ćwiczeń zwróć uwagę na oddech: wydychaj powietrze, gdy wykonujesz np. skręt lub gdy unosisz ramiona w górę. Planuj wysiłek tak, aby nie dostać zadyszki już na samym początku.
 

 

 

 

Więcej cennych porad w poradniku Kasi Cichopek pt. „Sexy Mama”.
Dołącz do Klubu Sexy mamy na Facebooku www.facebook.com/KlubSexyMama
 

Oceń artykuł:

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.


Poczytaj również

Zapraszamy do rejestracji w portalu.

Dzięki rejestracji:

Załóż konto

Posiadasz już konto? Zaloguj się!