oceń Ocena:
*****

|

|

rozmiar czcionki

2010-07-08

Niewiele zmian w diecie. Jemy więcej

W diecie dziecka w tym wieku nie ma wielu zmian. Zwiększona zostaje tylko nieco ilość produktów, a sposób przyrządzania potraw dostosowany do postępującego rozwoju dziecka; zasadnicze wytyczne żywienia pozostają niezmienione.

Galeria

Dziecko ma już zęby przedtrzonowe i najczęściej umie już gryźć i żuć. Można więc podawać potrawy z warzyw nieprzecieranych lecz tylko rozdrobnionych. Dziecko powinno dać sobie radę z owocami w stanie naturalnym, tzn. bez obierania, przecierania czy skrobania. Szczególną wagę należy jednak przywiązać do starannego umycia takich produktów. Dbając o prawidłowy rozwój malucha, warto też zatroszczyć się o różnorodne surówki. Jako przykład można podać takie z zielonej, drobno krajanej sałaty, kiszonej kapusty, rzodkiewek, pomidorów, świeżych ogórków, cebuli i wszystkich odmian kapusty. Do diety można też dodać rozdrobnione i chude mięso. Warto też spróbować z pieczonym lub smażonym. Kasze podajemy nie tylko rozklejane, ale także i wypiekane na sypko, a poza tym częściej stosujemy kasze grube, takie jak gryczana, jaglana itp. Z pieczywa dziecko w trzecim roku życia może otrzymywać oprócz bułek także chleb razowy, pszenny lub żytni, pokrajany w cienkie kromeczki. Pozostałe produkty, jak mleko, sery, jaja, masło, tłuszcze i cukier, stosujemy według tych samych wytycznych, co w drugim roku życia dziecka.

 

Dieta trzylatka
Dieta trzyletniego dziecka powinna być tak układana, żeby nie różniły się bardzo od jadłospisu dorosłych domowników, a tym samym nie nastręczały mamie wiele dodatkowej pracy.To my, dorośli, wiemy, co jest dla naszych pociech zdrowe i konsekwentnie wprowadzamy kolejne pokarmy nie zmuszając do nich, ale szukając okazji i sposobu na zapoznanie z nimi. W ten sposób nie wychowamy dziecka żywiącego się przez całą dobę słodkimi serkami lub kaszkami, bo to lubi najbardziej. W tym wieku dziecko staje się partnerem przy naszym stole dlatego musimy szczególnie zadbać o prawidłową dietę w naszej całej rodzinie. Nie zapominajmy więc o warzywach. Powinny znaleźć się w każdym z pięciu posiłków w ciągu dnia. Warto przyjąć zasadę, że połowa tego co na talerzu to zielenina. Dziecko uczone od wczesnych lat jedzenia papryki, kiszonych ogórków, rzodkiewek, czy surowych marchewek będzie je jadało w swoim dorosłym życiu i nauczy tego swoje potomstwo.

Oceń artykuł:

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.

  • beata1mm dla mnie wazne jest co dziecko je a nie ile i ważne by jadły 5 razy dziennie

    16-03-2011 20:25:25

    zgłoś naruszenie
  • yvonta Moja córa uwielbia warzywa i owoce niestety czekolady i ciacha też :(

    07-11-2011 11:06:17

    zgłoś naruszenie

Poczytaj również

Zapraszamy do rejestracji w portalu.

Dzięki rejestracji:

Załóż konto

Posiadasz już konto? Zaloguj się!