oceń Ocena:
*****

|

|

rozmiar czcionki

2012-08-07

Powrót do formy po ciąży

W ciąży jesteś dumna ze swojego brzucha, promieniejesz, kupujesz spodnie ciążowe, zwiewne tuniki. Wszyscy podziwiają Twój brzuszek i gratulują przyszłej mamie. Jednak po porodzie wyglądanie na ciężarną wcale już nie jest takie przyjemne, a zwłaszcza wtedy gdy się trzyma dziecko na rękach.

Galeria

Po porodzie kobiety tracą średnio 5-6kg, ale rzadko jest to zadawalająca ilość. Szczególnie po dokładnym obejrzeniu swojej poporodowej sylwetki w lustrze. Niestety taki problem dosięga większości kobiet.

To czy wrócisz do swojej sylwetki i wagi z okresu przed ciążą, zależy od tego ile kilogramów przytyłaś i gdzie są one umiejscowione. Te kobiety, które przybrały zalecaną liczbę kilogramów przy odpowiednim sposobie odżywiania i gdy ich masa ciała ulegała stopniowemu i równomiernemu zwiększaniu, mogą zrzucić wszystko bez większego wysiłku. Z drugiej strony te, które przesadziły i przybrały więcej niż trzeba, kierując się zdrowiem i odpowiednią wagą dziecka – mogą mieć problem z powrotem do swojej sylwetki. Szczególnie w przypadku gdy zbędne kilogramy przybywały nieregularnie, a spożywany pokarm był niskiej jakości. Bez względu na to ile kilogramów przytyłaś, stosowanie diety poporodowej i karmienie piersią powinno doprowadzić do stopniowej utraty kilogramów. Oczywiście jedną z przyczyn tego, że większość kobiet nie wraca do swojej sylwetki jest rozciągnięta skóra i mięśnie. Część pierwotnego napięcia powróci bez wysiłku. Jednak nie można ich zaniedbać, pozostawione same sobie i wraz z upływem czasu będą stawać się coraz to bardziej obwisłe.

 

Ćwiczenia poporodowe pomogą Ci powrócić do sylwetki sprzed ciąży. Ćwiczenia na mięśnie brzucha poprawią krążenie, zmniejszą ryzyko wystąpienia bólów krzyża, żylaków, skurczów mięśni nóg, obrzęku kostek i stóp oraz powstawania zakrzepów naczyniowych. Ćwiczenia mięśni Kegla pozwolą uniknąć Ci nietrzymania moczu, które czasami pojawia się po porodzie oraz poprawią współżycie seksualne. Regularne ćwiczenia przyspieszą gojenie się mięśni macicy, mięśni brzucha i miednicy. Ćwiczenia dają korzyści psychiczne, zmniejszają stres i minimalizują ryzyko występowania depresji. Jeśli masz czas to zapisz się na aerobik czy kup płytę DVD z ćwiczeniami. Jednak, jeśli czujesz się zbyt zmęczona, wybierz tylko kilka ćwiczeń które będziesz w stanie regularnie wykonywać. Pamiętaj o spacerach z wózkiem połączonych z szybkim marszem. Możliwości jest wiele. Musisz pamiętać, że wszystko zależy od Ciebie i organizacji Waszego czasu.
 

 

Opracowane na podstawie "Pierwszy rok z życia dziecka"

Pawlicka Agata

Oceń artykuł:

Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.


Poczytaj również

Zapraszamy do rejestracji w portalu.

Dzięki rejestracji:

Załóż konto

Posiadasz już konto? Zaloguj się!